Strona Główna » Komatsu

Serwis silników maszyn Komatsu

Naprawa, serwis i remonty silników spalinowych DIESEL z maszyn budowlanych, drogowych i wózków widłowych japońskiej marki Komatsu – jednego ze światowych liderów w produkcji maszyn i sprzętu przemysłowego. Specjalizyjemy się w silnikach YANMAR z maszyn Komatsu.

UWAGA! Zajmujemy się wyłacznie silnikami spalinowymi oraz filtrami. Nie prowadzimy napraw innych podzespołów.

Komatsu części - oferujemy również części zamienne do Komatsu, specjalizujemy się w częściach silnikowych używanych w maszynach Komatsu (obok silników Komatsu są to m.in. w maszynach: Perkins, Yanmar, Isuzu, w wózkach widłowych: Mitsubishi, Toyota). Dostarczamy również innego rodzaju części zamienne i eksploatacyjne, takie jak: gąsienice, rolki jezdne/prowadzące czy filtry.

 

Maszyny, które obsługujemy:

Minikoparki Komatsu

Koparki Komatsu

Miniładowarki Komatsu

Ładowarki Komatsu

Koparko-ładowarki Komatsu

Wozidła Komatsu

Wózki widłowe Komatsu

Maszyny leśne Komatsu

Spycharki Komatsu

Równiarki Komatsu

 

Części do silników Komatsu

Oferujemy części zamienne do silników pracujących w maszynach Komatsu, w tym do silników Yanmar S4D106-1FA i innych.

Komatsu serwis

Komatsu, z główną siedzibą w Tokyo, jest podmiotem składającym się z Komatsu Ltd. i 187 innych podmiotów. Obok Caterpillar, Komatsu jest drugim największym na świecie producentem sprzętu budowlanego i kopalnianego. Nazwa firmy pochodzi się od japońskiego miasta Komatsu. Ponad 70 proc. dochodu firmy uzyskiwane jest ze sprzedaży maszyn budowlanych i kopalnianych, takich jak spychacze, koparki hydrauliczne, ładowarki kołowe i wiele innych. Firma obecnie buduje największe na świecie spychacze D575. Ponadto, szacuje się, że 7 proc. dochodu pochodzi z produkcji sprzętu elektronicznego.

Początkowo Komatsu było oddziałem Takeuchi Mining Co., założonego w 1894 r. przez Tashiro Shiraishi, który był prezesem firmy do 1925 r. Oddział Komatsu Iron Works otwarto w 1917 r. w celu budowania narzędzi do maszyn i sprzętu kopalnianego. W maju 1921 r. Takeuchi Mining Co. zmieniło nazwę na Komatsu Ltd.

W latach 20. i 30. firma rozwijała się intensywnie, wprowadzając na rynek w 1931 r. pierwszy traktor gąsienicowy, a od 1935 r. produkując elementy stalowe. Liczba pracowników wzrosła ze 121 do 742. Podczas II Wojny Światowej Komatsu produkowało dla japońskiego wojska traktory, spychacze i czołgi. Po wojnie firma wprowadziła do oferty swoich maszyn nowe linie spychaczy oraz wózki widłowe. Za sprawą gwałtownego wzrostu zapotrzebowania na sprzęt konstrukcyjny w okresie powojennym, sprzedaż maszyn przyniosła Komatsu wielkie zyski. Do końca lat 60. oferta firmy poszerzyła się o wyspecjalizowane wozy, kombajny, ładowarki łyżkowe i kołowe oraz koparki hydrauliczne.

Międzynarodowa ekspansja

Komatsu weszło na rynek amerykański w 1967 r. od razu konkurując z Caterpillar - wiodącym producentem sprzętu, w tym największego na świecie spychacza. Firma pod kierownictwem prezesa Ryoichi Kawai obrała strategie intensywnego rozwoju przy pomocy szczegółowych planów rocznych wzorowanych na działaniach Caterpillar. Strategia ta przyniosła oczekiwane skutki. W okresie kolejnych 20 lat firma przeszła drogę od małego, lokalnego wytwórcy do jednego z najbardziej liczących się na rynku światowym producentów sprzętu budowlanego.

Komatsu Dresser USA

W latach 80. Komatsu weszło w spółkę z Dresser Industries tworząc Komatsu Dresser w celu sprzedaży maszyn i sprzętu budowlanego. Współpraca pozwoliła Komatsu przenieść produkcję sprzętu budowlanego do fabryk Dresser w Stanach Zjednoczonych. Dzięki temu produkcja firmy zwiększyła się o 50 proc. Współpracę zakończono w 1994 r. Trzy lata później firma przystąpiła do łączenia produktów i aktywów kopalnianych pod nazwą Komatsu Mining Systems.

Nowe kierownictwo

Firma kontynuowała strategię rozwoju w latach 70., ale od 1982 r. sprzedaż zaczęła systematycznie spadać. Tetsuya Katada, który został prezesem w 1989 r. uznał, że przyczyną tego spadku było skupianie się na konkurowaniu z Caterpillar – strategia ta, początkowo korzystna dla Komatsu, po pewnym czasie zaczęła przynosić straty, ponieważ zmniejszyło się światowe zapotrzebowanie na sprzęt budowlany. Katada wprowadził nowy plan rozwoju, mający przede wszystkim zakończyć okres porównywania i konkurowania z Caterpillar. Zaproponował poszerzenie oferty firmy, a także skupienie się na rozwijaniu nowych technologii i produktów. Po wprowadzeniu tej strategii odnotowano 40 proc. wzrost sprzedaży w sektorze firmy nie związanym ze sprzętem budowlanym.

Firma współcześnie

W początkach nowego wieku kryzys ekonomiczny na rynkach azjatyckich zahamował rozwój firmy. Jednak zdołano przezwyciężyć niesprzyjające okoliczności, głównie za sprawą rozwijania nowych technologii i wchodzenia w różnego rodzaju partnerstwa biznesowe i spółki.

Dzisiaj prezesem jest Masahiro Sakane, firma zatrudnia 33,863 osoby i posiada fabryki oraz biura sprzedaży w USA, Kanadzie, Meksyku, Brazylii, Anglii, Niemczech, Indonezji, Chinach, Tajlandii, Indiach i w Tajwanie. Większość dochodów pochodzi ze sprzedaży sprzętu budowlanego i kopalnianego.

Kumatex - naprawa Komatsu

Naprawa koparek Komatsu i minikoparek to nasza specjalizacja.

Żadna część jak i całość treści zawartych na www.kumatex.pl nie może być powielana i rozpowszechniania w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody HDS Serwis sp. z o.o. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części (także przekształconych) bez powyzszej zgody stanowi naruszenie prawa i jest zabronione pod groźbą kary oraz może być ścigane prawnie.

copyright © Kumatex