Strona Główna » Iseki » Części Iseki E269 » Termostat Iseki E269

Iseki E269 termostat  

Termostat silnika Iseki E269, który pracuje w maszynach budowlanych, rolniczych, ogrodowych, mini traktorkach, ciągnikach, kosiarkach do trawy i koparkach.

Termostat to jeden z ważniejszych elementów silnika odpowiadający za utrzymanie właściwej temperatury pracy silnika.

Wszystkie części zamienne do silnika Iseki E269 dostępne od ręki.

W naszym sklepie mogą Państwo znaleźć także inne części np.: głowice, bloki silnika, pompy paliwa, tłoki, tuleje itp.

 

Czy wiesz, że…

W silnikach bocznikowych prądu stałego istnieje możliwość tzw. roz­biegania się silnika. Zjawisko to występuje w przypadku znacznego przeciążenia lub przy powstaniu przerwy w obwodzie wzbudzania. Jako zabezpieczenie przed możliwością wzrostu obrotów silnika do wielkości niedopuszczalnej stosuje się wyłączniki odśrodkowe powo­dujące odłączenie silnika od źródła energii w przypadku przekrocze­nia określonej prędkości obrotowej. Prędkość obrotowa, przy której wyłącznik odśrodkowy powoduje odłączenie, powinna być nieco mniej­sza od prędkości dopuszczalnej, lecz większa od największej prędkości obrotowej w czasie normalnej pracy silnika. Jako zabezpieczenia silników elektrycznych stosuje się: bezpieczniki topikowe, wyzwalacze elektromagnetyczne, wyzwalacze termiczne, czujniki cieplne.Bezpieczniki topikowe są najstarszym i najczęściej stosowanym zabezpieczającym. Chronią one przed skutkami zwarć i we współpracy z uziemieniem ochronnym lub zerowaniem zabezpie­czają przed porażeniem prądem elektrycznym. W celu prawidłowego zabezpieczenia silnika elektrycznego przed skutkami zwarć prąd zna­mionowy wkładki topikowej bezpiecznika powinien być możliwie jak najmniejszy, lecz nie mniejszy od prądu znamionowego silnika. W prze­ciwnym przypadku po włączeniu silnika bezpiecznik natychmiast prze­paliłby się pod wpływem prądu rozruchowego silnika, który znacznie przekracza jego prąd znamionowy. Prąd znamionowy wkładki topi­kowej bezpiecznika powinien być tak dobrany, aby wkładka wytrzy­mywała prąd rozruchowy silnika. Wkładka topikowa wytrzymuje w krótkim czasie prąd większy od prądu znamionowego, a więc może być przeciążona. W zależności od dopuszczalnego czasu przeciążenia rozróżnia się wkładki o działaniu szybkim i o działaniu zwłocznym. Do zabezpieczenia silników o dużym prądzie rozruchowym stosuje się wkładki o działaniu zwłocznym, gdyż ich przeciążalność jest więk­sza.


Żadna część jak i całość treści zawartych na www.kumatex.pl nie może być powielana i rozpowszechniania w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody HDS Serwis sp. z o.o. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części (także przekształconych) bez powyzszej zgody stanowi naruszenie prawa i jest zabronione pod groźbą kary oraz może być ścigane prawnie.

copyright © Kumatex