Strona Główna » Kobelco

Serwis silników koparek Kobelco

Naprawa, serwis i części zamienne do silników koparek i minikoparek japonskiej marki KOBELCO (także Fiat Kobelco). Kobelco to przede wszystkim gąsienicowe koparki oraz minikoparki, dźwigi i żurawie, a także ładowarki recyklingowe (złomowe).

Maszyny budowlane Kobelco

Kobelco jest nazwą handlową, pod którą działa założone w Japonii Kobe Steel Ltd. Kierowane przez Kobe Steel Group, dostawcę elementów stalowych, aluminiowych i miedzianych. Kobe Steel Ltd. jest jednym z pięciu wiodących dostawców stali w Japonii i jednym z piętnastu największych na świecie. Firma posiada bogatą ofertę produktów ze stali i żelaza. Na japońskim rynku jest liderem w przemyśle spawania prętów i produktów z tytanu.

Kobe Steel Ltd. był pierwszym producentem stali w kraju, który rozszerzył działalność na produkcję maszyn i inżynierię. Aby sprostać globalnemu zapotrzebowaniu firma otworzyła w latach 60. biura w USA i w Niemczech. Obecnie Kobe Steel Ltd. Zajmuje się m.in. infrastrukturą miejską, inżynierią przemysłową, spawaniem, a ostatnio również zaawansowanymi technologiami i systemami informatycznymi.

Najpopularniejsze modele silników pracujących w maszynach Kobelco, do którech oferujemy wszystkie części zamienne (silnikowe oraz osprzęt silnika, m.in. rozruszniki i alternatory):

D04FR
4BG1-T
4D34-TEG
6D14C-1KS11N
6D31T-OCTYJ01
6D15C-OKS11N
6D15C-OYJ14N
6D14T-2CTYJ01
6D22
6D15T-1CTYJ04
6D15T-2CTYJ01
6D22
6D22T-1CTYJ11
6D22C-1CZKS09
8DC8-2CZKS02
6D15-T
6D15-T
6D16-TL2A
6D22
6D16-TL2A
6D24-TLEA
6D24-TLEA
6D24-TE1
6D24-TLE2A
6D24-TLE2A
6D24-TE1
6D24-TE2
6D16-TLE1
6D16-TLE1
6D24-TLE2A
6D31-T
L3E-W231KBS
L3E-W231KBS
K4N-D31YSA
K4N-D31YSC
K4N-D31YSB
A-4JB1-PYA01
4JB1-PY
4JB1-PY01
4JB1-PY04
4JB1-PY01
4JB1
4LE2
4LE2
A-4JB1-PYA04
4LE2-XYSK01
L3E
L3E
4JB1-PY02
A-4JB1-PYA02
4LE2
4LE2
4BG1-PY
4BG1
4BG1-PY01
4BG1-TRY01
4BG1-TPY
4BD1
D04FR-KDP2TAAC
D04FR-KDP2TAAC
4BG1
4BG1
4BG1
4BG1T
4BG1T
4BG1T
D04FR-KDP2TAAC
D04FR-KDP2TAAC
D04FR-KDP2TAAC
D04FR-KDP2TAAC
4D34-TEG
4D34-TEG
4BG1-TCY
6D31-T
6D31-T
6D31-T
6D31-T
6D31-T
6D34
6D34-TLED
6D15-T
6D15-T
6D34-T
6D34-T
6D34-TLEG/TLA2A
6D34-TLUC
6D16-TLEG
6D22-T
6D22T-1CTYJ12
6D22T-1CTYJ13
6D24-TE1
6D24-TE1
6D24-TE1
6D24-TE1
6D16-T
6D16-TLUA
6D16-TLA2A
6D16-TLEB
6D16-T
6D16-T
6D16-T
6D16-TLU2
6D22-TC
6D22-TC
6D24-TLE2A
6D24-TLE2A
6D24-TLU2C

Serwis Kobelco

Istotnym polem działalności jest maszyneria przemysłowa, którą zajmował się niegdyś oddział firmy założony w 1930 r., a który w 1999 r. stał się osobnym podmiotem Kobelco Construction Machinery Co. Ltd i dziś specjalizuje się w produkcji, sprzedaży oraz serwisowaniu sprzętu budowlanego i transportowego. Podobnie funkcjonuje Kobelco Cranes Co. Ltd., które także wcześniej tworzyło oddział Kobe Steel, aby w 2004 r. stać się osobnym podmiotem. Firma produkuje, sprzedaje i serwisuje dźwigi, maszyny gąsienicowe, łodzie itp.

Firma obecnie

Kobelco Construction Machinery Co. Zatrudnia 710 osób w swoich fabrykach w Hiroszimie i Ogaki. Firma posiada także oddziały w USA pod nazwą Kobelco Construction Machinery America LLC.

W 2001 r. Kobelco Construction Machinery Co. nawiązało współpracę z CNH. CNH zyskało wyłączność na produkowanie i rozprowadzanie koparek gąsienicowych na całym świecie.

Umowa okazała się bardzo korzystna dla CNH, które wkrótce weszło w posiadanie 20 procent udziałów Kobelco Construction Machinery Co. i 60 procent w Kobelco America.

Dźwigi Kobelco

Kobelco Cranes Co. Ltd zatrudnia blisko 400 osób w fabryce w Okubo. Prezesem jest Yoshihiro Tanno. Firma posiada oddziały w USA, Wielkiej Brytanii i w Singapurze. Mimo, że firma jest zarządzana niezależnie, Kobe Steel Ltd. nadal posiada wszystkie udziały.

Serwis Fiat Kobelco

Historia

Założone w 1905 r. Kobe Steel, szybko zostało zakupione przez japońskie Suzuki. Za sprawą szybkiego rozwoju, w latach 1917-1921 firma otworzyła cztery nowe fabryki i znacznie powiększyła kapitał. Firma przetrwała także kryzys gospodarczy lat 30. i w 1929 otwarto oddział zajmujący się budownictwem okrętowym Harima Zosenjo Ltd. Rozpoczęty w 1931 r. konflikt między Japonią a Mandżurią do którego sześć lat później dołączyły Chiny spowodował przyspieszony rozwój przemysłu ciężkiego i tym samym zapewnił Kobe Steel Works zwiększenie produkcji, które poskutkowało otwarciem 8 dodatkowych fabryk w latach 1937-1945.

Powojenny rozwój

Po zakończeniu wojny nastał w Japonii okres gwałtownego rozwoju. Japoński rząd zainicjował dwa plany pięcioletnie aby zwiększyć poziom produkcji stali. Dzięki temu Kobe Steel Works zwiększyło produkcję i zaopatrywało w materiały producentów różnego rodzaju towarów: od zestawów telewizyjnych po lodówki i pralki.

W tym samym czasie, z powodu wysokich kosztów importowania surowców spoza kraju, japońscy producenci pracowali nad usprawnieniem procesu produkcji w celu zmniejszenia kosztów. Wypracowali metodę redukcji ilości koksu zużywanego w procesie produkcji, ponieważ cena importowanego węgla była bardzo wysoka . Inne czynniki, które wpłynęły na nagły wzrost japońskiego przemysłu stalowego to nacisk na eksport produktów ze stali, obniżenie kosztów pracy, otwieranie nowych fabryk, rozwój technologii. Skutkiem tych działań Japonia stała się do 1960 r. czwartym największym producentem stali na świecie.

Kobe Steel Works posiadało mocną pozycję pośród japońskich producentów stali. Już w 1961 r. było szóstym największym producentem stali w Japonii - pręty stalowe firmy stały się bardzo popularne za sprawą wysokiej jakości.

Rozwój na rynkach zagranicznych

W latach 60. biura Kobe Steel Works zostały otwarte w Nowym Jorku i Dusseldorfie w celu prowadzenia zagranicznej sprzedaży. Sąsiednie rynki w Chinach i Australii także okazały się rentowne. Największym importerem japońskiej stali był w tym czasie rynek amerykański zajmujący jedną trzecią japońskiego eksportu stali. W 1970 r. Kobe Steel posiadało już fabryki produkujące stal na całym świecie.

Wyzwania globalnej konkurencji

Wraz z latami 80. nadszedł czas rozwoju światowego rynku stali. Kraje takie jak Korea zaczynały wchodzić na rynek osiągając zauważalne sukcesy. Koreańskie fabryki były nowoczesne, koszty pracy – niskie. To powodowało, że produkcja mogła być większa niż w Japonii. W odpowiedzi na koreańską konkurencję Kobe Steel Works skupiło się na maszynerii i oddziałach inżynieryjnych redukując jednocześnie produkcję podstawowych stalowych przedmiotów na rzecz stali o wyższej wartości.

Powstawały kolejne wyzwania dla stalowego potentata. Wzrost kursu jena wobec dolara wpłynął na zmniejszenie dochodów. W połowie lat 80. z powodu dużych strat firma była zmuszona zamknąć pięć fabryk zwalniając 6,000 pracowników.

Podczas gdy produkcja stali wciąż pozostawała na niskim poziomie, firma rozpoczęła rozwój w nowych kierunkach. W 1981 r. weszła w posiadanie większości udziałów amerykańskiej spółki Harnischfeger Corp., producenta sprzętu budowlanego. W 1983 r. przejęła kolejne amerykańskie firmy: Midrex Corp. i Yuti Heavy Industries Ltd. Przez całe lata 80. Kobe kontynuowało strategię dywersyfikacji wchodząc w kolejne spółki z amerykańskimi firmami i tym samym powiększając swój globalny zasięg na Chiny i Rosję.

Dalsze przedsięwzięcia

Z powodu złego stanu przemysłu stalowego, Kobe Steel poszukiwało nowych możliwości aby pozostać w czołówce podmiotów konkurencyjnych na rynku. W latach 90. poprzez wchodzenie w nowe spółki z amerykańskimi producentami, firma skutecznie rozpoczęła działalność w przemyśle produkcji materiałów aluminiowych i elektroniki.

Naprawa koparek Kobelco, części Kobelco

 

 

Żadna część jak i całość treści zawartych na www.kumatex.pl nie może być powielana i rozpowszechniania w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody HDS Serwis sp. z o.o. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części (także przekształconych) bez powyzszej zgody stanowi naruszenie prawa i jest zabronione pod groźbą kary oraz może być ścigane prawnie.

copyright © Kumatex